עיצוב גינות

איך נגדיר עיצוב גינות?

ישנם סוגים רבים ושונים של עיצוב גינות, כולל צרפתית, אנגלית, איטלקית, יפנית ומודרנית. להיות מעצב טוב זה להבין את הצמחים איתם אתה עובד, כמו גם לדעת להשתמש בהם באופן שממקסם את הפוטנציאל שלהם.

מהו עיצוב גינות צרפתי?

עיצוב גנים צרפתי קשור בדרך כלל לאווירה הרמונית של סדר ועידון. גנים צרפתיים הם בדרך כלל סימטריים ופורמליים, עם דפוסים גיאומטריים כגון פרטרס (גבעות אדמה המוגבלות על ידי גדרות נמוכות), תעלות או מזרקות. הם עשויים להיות מונחים משני צידי ציר, המוביל את העין דרך הגן מקצה לקצה.

לגן צרפתי טיפוסי תהיה כניסה בכל קצה ולעתים קרובות תכלול "פלטפורמת צפייה" כך שאנשים יוכלו להתפעל מיופיו מנקודה מסוימת בשלמותה לפני הכניסה אליו; זה עוזר לתת למבקרים מושג מה הם יראו כשהם בתוך החלל עצמו, ובכך ליצור ציפייה לביקורם שם – משהו שחסר בגנים מודרניים שבהם הכל מוצג בבת אחת!

ישנם סוגים רבים ושונים של עיצוב גינות, כולל צרפתית, אנגלית, איטלקית, יפנית ומודרנית.

עיצוב גנים צרפתי קשור בדרך כלל לאווירה הרמונית של סדר ועידון. זה היה בהשראת הגנים בוורסאי בתקופת שלטונו של לואי הארבעה עשר בין השנים 1643-1715 ומאופיין בגיאומטריה פורמלית, סימטריה ואיזון.

האלמנטים הבסיסיים של גנים צרפתיים זהים בכל מקום, אבל הם יכולים להיות משולבים בדרכים שונות עבור השפעות שונות. אלמנטים אלה כוללים:

  • פריסה גיאומטרית של שבילים ומיטות
  • תכונה מרכזית כגון מזרקה או פסלים
  • משוכות רשמיות או טופיארי (צורות מלאכותיות העשויות משיחים גזורים)

מהו מומחה לעיצוב גינות?

להיות מומחה עיצוב גינות טוב זה להבין את הצמחים איתם אתה עובד, כמו גם לדעת להשתמש בהם באופן שממקסם את הפוטנציאל שלהם.

לדוגמה, אם היית מעצב גינה למישהו שאוהב ורדים אך אין לו הרבה זמן לטפל בהם, יהיה זה חכם לבחור צמחים עם דרישות תחזוקה נמוכות. מצד שני, אם הלקוח שלך רוצה משהו יותר אקזוטי ויוצא דופן-כגון עץ זית או עץ הדר-אתה יכול ליצור נוף מרגש על ידי ערבוב סוגים אלה של צמחים עם אחרים הדורשים פחות תשומת לב (עצי אקליפטוס נהדרים לכך).

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בעת עיצוב גינה הוא שהיא צריכה להיות ייחודית, מהנה ויפה. זה נכון במיוחד אם אתה יוצר מרחב לעצמך או לאדם אהוב. הדבר האחרון שמישהו רוצה הוא תוכנית כללית שניתן להשתמש בה בכל מקום בעולם.

מה המשמעות של עיצוב גינות?

עיצוב גינות יכול לעזור לך ליצור חללים יפים בחצר שלך.

מעצבי גן יכול לעזור עם עיצוב גינות, שתילה ותחזוקה של הגינה שלך. הם יעבדו איתך לפיתוח תוכנית המתאימה לצרכים ולרעיונות שלך לחלל, ואז יסייעו ביישומה. זה עשוי לכלול:

עיצוב תכונות חדשות עבור גן או חצר קיימים

יצירת גנים מאפס (כולל הנחת מרצפות)

נטיעת עצים, שיחים ופרחים בהתאם לדרישות האקלים שלהם

יצירת תכונות מים כמו בריכות, מזרקות ונחלים נטיעת עצים, שיחים ופרחים על פי דרישות האקלים שלהם
הקמת גדרות או שערים
ייעוץ כיצד לתחזק את הגינה שלך

מסקנה

אז, מה הדרך הטובה ביותר ללכת על עיצוב גינות? הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לשאול מסביב! שוחח עם אנשים אחרים שהשתמשו בעבר במעצבי גינות, או חפש באינטרנט ביקורות מלקוחות שעבדו עם אנשי מקצוע שונים. זכור כי ישנם סוגים רבים ושונים של מעצבים בחוץ; חלקם עשויים להתמחות בגנים אנגליים בעוד שאחרים מתמקדים יותר בסגנונות צרפתיים. אתה רוצה מישהו שמבין איזה סוג של עיצוב יעבוד הכי טוב עבור החלל שלך.